Rast záujmu o nákup cez internet nezastavila ani kríza

26.11.2011 Celý región

Bratislava 25. novembra (TASR) – Minulá ani súčasná kríza nedokázala zastaviť stále narastajúci záujem ľudí o nakupovanie cez internet. Od svojho vzniku totiž predaj cez internet ako taký nezaznamenal nikdy pokles v počte objednávok ani v objeme predaja. Pre TASR to uviedol výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský.

\"Ani kríza nedokázala tento trend zastaviť. Skôr naopak, pomohla mu a pritiahla ďalších zákazníkov, ktorí dovtedy tento spôsob nákupu nevyužívali,\" priblížil Dvorský.

Pre porovnanie, členovia SAEC zaznamenali v 1. polroku minulého roka 286.112 objednávok. Za prvých 6 mesiacov 2011 ich počet vzrástol na 300.977. Rovnako stúpol aj obrat internetových predajcov z 35,78 milióna eur za 1. polrok 2010 na 41,80 milióna v 1. polroku tohto roka.

Dôvodov, prečo nákup cez internet stále tak dynamicky narastá, je podľa Dvorského niekoľko. Jedným z nich je napríklad zmena životného štýlu ľudí. \"Voľný čas je drahý a je ho málo. Mladá počítačovo gramotná generácia sa stáva ekonomicky aktívnou. Uprednostňuje však iné využitie voľného času,\" priblížil Dvorský. Táto generácia tak dáva podľa neho prednosť skôr nákupom cez internet z pohodlia svojho bytu.

V prospech rastu záujmu ľudí o nákupy cez internet hovorí aj čoraz širšia dostupnosť internetu, ako aj skúsenosti ľudí zo zahraničia. \"Aj zväčšujúca sa konkurencia, ktorá pozitívne ovplyvňuje kvalitu predaja cez internet,\" dodal Dvorský.

Samotní ľudia vedia s postupom času o nákupoch cez internet viac a začínajú im viac dôverovať. \"Dôvodom sú aj zvyčajne nižšie ceny pri porovnaní s nákupom v klasických kamenných obchodoch,\" doplnil Dvorský.
 

Vyberte región

mark